tirsdag 18. januar 2011

Mot India

Nok engang er jeg på vei mot India. Har vært i dette landet en rekke ganger. 13 - 14 ganger tror jeg? Men det er alltid like spennende. Det er noe helt unikt med India, som gjør at jeg alltid har lyst til å dra tilbake.
Ja, det sier jeg forresten om flere land.

Uansett, her er sånn ca. ruta jeg skal reise: Flyr først til Delhi, så blir det en natt på flyplassen der før jeg i morgen formiddag flyr videre til Guwahati (Assam i nordøst India).

Der blir jeg møtt av Mr. Moon. En fyr jeg leidesom tolk/sjåfør/assistent for mange år siden, og som siden har fulgt med meg på de aller fleste India reisene mine.

Sammen skal vi reise østover, langs Brahmaputra. Skal innom Majuli, en øy som ligger midt i elva. Var der for mange år siden, men siden dengang har mye skjedd. Flom har ført til at øya nå har blitt betydelig mindre.
Hvor langt øst jeg kommer, vet jeg ikke. Men målet med denne reisen er selvsagt å finne de gode motivene og de gode historiene.

Og denne gang kommer jeg til å blogge hver dag. For nå virker satelitt dingsen!

1 kommentar:

  1. God tur Johnny, gleder meg til å følge med på turen!

    Mvh Bent, Kristiansand

    SvarSlett