fredag 28. januar 2011

En bygningsarbeiders hverdag...


      I dag var vi ved grensen til Arunachal Pradesh. Det er fullt mulig å reise videre østover et lite stykke til, men da trenger jeg en spesiell tillatelse. I og med at jeg ikke har så mye tid på denne reisa, så snudde vi i stede her.
Dermed ble de en lang transportetappe, og nå er jeg rett vest for byen Dibrugarh. Og her bygges det nye skolebygninger.
Nå er planen at jeg skal være med disse bygningsarbeiderne på jobb i tre dager, og jeg kan si allerede nå: Hvis du ønsker å jobbe her må du være totalt fritatt for alt som heter høydeskrekk. Du bør heller ikke ha ømfintlige tær eller høye krav om lønn.
Nå er jeg langt ute i huttiheita på den indiske landsbygda, så mulig forholdene her er mer ekstreme enn andre steder i landet. For dette er litt av en arbeidsplass…
Dette kommer det selvsagt mer om i Vi Menn.
Her er et par bilder fra disse menneskelige maurenes hverdag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar