onsdag 19. januar 2011

Guwahati

Det er noe helt spesiellt aa gaa av flyet i Delhi. Lukten av blant annet brent gress bringer umiddelbart frem mange minner fra tidligere reiser i India.

I dag sjekket jeg forresten hvor mange ganger jeg har vaert i India. Trodde det var 12 - 13 ganger, men det var faktisk hele 17. Dette er min attende reise til India.

Dermed saa avslorer jeg ogsaa at jeg ikke akkurat er 20 aar lengre...

Flyreisa med KLM til Delhi var grei. Deretter fulgte 10 timers venting paa flyplassen i Delhi. Skulle egentlig bare vaert syv, men saa var flyet forsinket. Kunne selvsagt tatt taxi inn til byen og sovet paa hotell, men naa har jo Delhi faatt ny flyplass, og den er faktisk veldig fin og stor. Masse plass til aa legge seg ned i en krok og sove noen timer.

Kingfisher Airline skal egentlig ikke vaere saa ille. Har jo flydd med dem tidligere, men i dag trodde jeg hele flyet skulle ramle fra hverandre.
Hele veien fra Delhi til Guwahati skranglet det voldsomt i flyskroget. Og naar vi landet, saa tror jeg piloten tok seg en liten blund, for maskinen datt i rullebanene med et brak. Hattehyller og seterygget ramlet i gulvet og paa flyets kjokken horte jeg flere kraftige dunk fra noe som braste i gulvet.

Flyet datt saa hardt i bakken at jeg fikk litt vondt i ryggen. Men det morsomste var at passasjerene klappet!
Dette med klapping naar flyet lander, er en litt merkelig sak. Har bare opplevd det paa charter turer til Syden... ja, og i Peru da.

I morgen tidlig reiser vi ostover, langs Brahmaputra. Kommer tilbake med mer informasjon i morgen... og kanskje et par bilder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar