onsdag 14. september 2011

Slutten i sikte

I går kveld kom to elgkuer og en elgokse på besøk i campen vår. De kom rundt klokken åtte... og ble hele natten. De vadet rundt i vannet og var på det nærmeste bare fire - fem meter fra teltet vårt.

Ikke nok med det. Rundt klokken tre våknet vi av et voldsomt brøl. Bjørn! Selvsagt ingen fare, men når vi ligger der i svarte natten og hører et slikt brøl, så blir pulsen litt høyere. Ikke minst når vi også vet at en parkvokter ble drept av grizzlybjørn i dette området for to år siden.

Nå nærmer slutten på dette villmarkseventyret seg. Jeg må innrømme at jeg forstår litt hvorfor Lars Monsen ble så hekta på dette livet. Vi har selvsagt ikke gjort noe som engang er i nærheten av hva han har gjort, men likevel har vi fått en liten smak på dette livet. Og det er et bekymringsløst, spennende, utfordrende og ganske herlig liv!

Men vi er fornøyde med vår innsats. Om noen dager er vi tilbake i sivilisasjonen, men dette blir siste innlegget, i og med at min bærbare PC skriker etter en strømkontakt.

Jeg kommer tilbake igjen i oktober. Da setter jeg kursen mot Texas!

Her et bilde fra gårdsdagens camp.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar