lørdag 3. september 2011

In the villmarka

Litt trøbbel med satelitt greia. Sliter med å få signal. Men her er noen linjer:

Vi er i, ja nettopp, villmarka. Enormt og flott, men det regner så mye her at Bergen fremstår som en by i Sahara (vel, ok litt overdrivelse). Uansett, det spiller ingen rolle. Vi nyter livet.


Forstår at British Columbia er populært hos mange nordmenn. Føler til tider at jeg er midt i Østerdalen - vel, med unntak av all bjørnen da. Vi har sett bjørn nesten hver dag. Men i går ødela denne satelitt greia mellom meg og en bjørn.

Jeg fingret med satelitt greie mens en svartbjørn passerte rett bak ryggen min. Jeg hadde kamera klart, men det hjelper lite når jeg har hodet ned i PC'en og er helt fokusert på noe annet enn villmarken rundt meg. Men Roger så bjørnen (billig trøst for en fotograf).

Nå skal vi over noen fjell, vandre i tykk skog og håpe på noen gløtter i det tykke skylaget. Så skal vi til en liten by langt avgårde, hvor mange nordmenn emigrerte til for noen generasjoner siden. Her har jeg fått tak i en "norsk" historiker, som har vokst opp der. Han har mye å fortelle om nordmenn og deres opplevelser som innvandrere.

Ingen bilde i dag, men det kommer vel i morgen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar