fredag 26. oktober 2012

Siste fra Kina

26. 10. 12
Disse bøffelkampene er på en måte veldig spennende. Men samtidig er det litt plagsomt.

I Kina, i alle fall i Guizhou provinsen, virker det som om du ikke er kar, hvis du bor på landsbygda og ikke røyker.
Derfor røyker så å si samtlige menn, som overværer disse bøffel kampene. Jeg står jo midt oppi det hele, og får røyk blåst i ansiktet hele tiden. Etter fem – seks timer, har jeg sikkert fått i meg en ti-pakning.

              De to første dagene var ikke så spennende. Men i går, da de største «gutta» var utpå, skjedde det litt av hvert.

Jeg har skrevet om dette i Vi Menn tidligere, så det kommer ingen reportasje om bøffelkamper i Vi Menn denne gang. Men mye av det andre jeg har gjort på denne reisen kommer på trykk etter hvert.
Skal, som vanlig, prøve å si i fra når de enkelte reportasjene står på trykk. Men, som vanlig, det hender jeg glemmer…

Kom forresten på at reportasjen om sjamanen i Amazonas (som jeg lagde i juli i år i Peru), kommer på trykk i Vi Menn nr. 45.

Husket i alle fall den…

Det var siste innlegg for denne gang. Mulig det blir en reise til før jul, men det kommer jeg tilbake til.
I mellomtiden, her er fire bøffelbilder:





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar