mandag 24. november 2014

Mot Norge

Litt trøbbel i de områdene jeg opprinnelig hadde tenkt å reise til. Onkelen til min tolk, som er offiser i militæret her i Somaliland, anbefaler at jeg ikke beveger meg særlig utenfor Hargeisa.
- For å få oppmerksomhet om sin sak, vet mange at hvis de kidnapper eller dreper en hvit mann, vil deres sak få internasjonal oppmerksomhet, forteller han.

Kort fortalt er det en prosess i parlamentet i Somaliland som pågår for å få kastet ut et medlem. Dette medlemmets klan protesterer voldsomt på det, og noen har allerede blitt drept. Men det spås enda flere opptøyer i løpet av uka når denne prosessen går videre.

Kort fortalt så reiser jeg hjem nå og kommer tilbake senere - kanskje allerede neste år. For det ligger et veldig spennende eventyr og venter på meg ved de såkalte Saaraar Slettene, øst i landet.

Men jeg har bagasjen full av gode eventyr fra Somaliland... så følg med i Vi Menn i begynnelsen av 2015.

Takk for nå og takk for i år. Nå er det juleferie!


1 kommentar:

  1. Jeg anbefaler du drar til Somaliland veldig fint og veldig trygt for alle type mennesker.si fra hvis du trenger tolk jeg jobber som tolk har i Norge er fra Somaliland men har bodd over 20år i Norge.Lykke til kommer til å følge din reise til Somaliland.

    SvarSlett