onsdag 12. november 2014

Hargeisa

Så langt finner jeg Somalia veldig interessant. Folk er hyggelig - men nær samtlige er litt sjokkerte over å se en hvit mann med kamera. Klart, det er kaos og uorden, søppel og rot. Men så er også Somaliland et ikke-eksisterende land. Det er jo ikke anerkjent som en nasjon.

I dag dro vi ut i bushen - det er jo her jeg liker meg og nå er vi ved Aden Bukta. Skal ut på havet i morgen og møte fiskere... og kanskje en pirat eller to. Har ordnet med båt og kaptein. Koster mye penger, men slik er det - fattigere landet er, dyrere er det å leie biler, båter og ikke minst folk med engelsk kunnskaper.

Reiser sammen med fire karer pga sikkerhet osv. Blant annet må jeg ha med en bevæpnet soldat. Mer om det etter hvert. I mellomtiden legger jeg ved et par "snapshots" fra Hargeisa, hovedstaden i Somaliland.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar