torsdag 6. februar 2014

Fotografen i arbeid

Det ble tiger til slutt, men det var ikke slik jeg hadde ønsket. Men sånn er det noen ganger. Mer om det i Vi Menn.

Denne turen går mot slutten. Neste reise blir kanskje tilbake til Colombia. Jobber med et spennende prosjekt der nå, men alt er ikke på plass enda i forhold til en ny reise dit. Men håper det går i orden i løpet av noen uker.

I mellomtiden legger jeg ved noen bilder av meg på jobb de siste dagene her i India.

Alle bildene er tatt av min kjentmann, Moon Boruah, på et Canon G16.

 Bilde nr. 01: Her er jeg på vei ut av et flere hundre år gammel tempel i Orchha. Som noen kan se ut av bildet, så jeg anlagt bart i et fåfengt forsøk på å blende inn med den mannlige befolkningen i India.

 Bilde nr. 02: Her står jeg nesten helt øverst i dette gamle tempelet og fotograferer en gribb. Mer om det i Vi Menn etter hvert.

 Bilde nr. 03: Utenfor Ranthambore nasjonalpark fotograferer jeg noen av innbyggerne i landsbyen Mina, som stadig vekk får tiger på besøk.
 Bilde nr. 04: Vakre farger blant kvinnene i landsbyen Mina. Ganske utrolig at det årlig kommer sikkert tusenvis av turister til Ranthambore nasjonalpark for å se tiger, men 30 min. med jeep unna hovedporten til nasjonalparken, har folk knapt sett en turist.
 Bilde nr. 05: Haglund venter på et bilde, mens kjentmannen min knipser i vei.
Bilde nr. 06: En dame fra Mina kutter gress i sennepsfrø åkeren, og jeg prøver å få noe ut av det. I disse åkrene har lokale stadig vekk støtt på tiger. Må være ubehagelig, for du ser jo ingenting før du står snute til nese med det stripete kattedyret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar