lørdag 1. februar 2014

Orchha



01. 02. 14

15 timers togtur ble til 20 timer og 30 minutter – deretter en 40 minutters humpetur i en rickshaw. Men, som bildet viser, så hadde jeg det ikke veldig vondt på togturen! 


Men det bringer frem minner om andre langdistanser jeg har tilbakelagt; Første gang jeg var i India, i 1988, tok jeg buss fra Delhi til Srinagar i Kashmir. 36 timer tok det.

          Tilbake til nå-tid: Vi kom frem til Orchha og dette er faktisk et ganske fint sted. Totalt forskjellig fra Jharia, men det er helt ok nå. Greit å puste litt frisk luft, spise god mat og få et hotellrom uten alt for mange rotter og kakerlakker.
Blir her bare to netter til, så drar jeg videre til et sted jeg ikke har besøkt siden 1993 - Rhantambore nasjonalpark.

På bildet under, forsøker jeg å blende inn. Men det er litt vrient med nesten dobbelt så stor kroppsvekt som en vanlig indisk mann, blek hud og dårlig hindi kunnskaper. For ikke å snakke om alt kamerautstyret…
Men jeg har anlagt bart – det burde jo hjelpe voldsomt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar