torsdag 14. februar 2013

Dag tre




Kanpur
   
        Tog til Kanpur i går. Denne byen er ikke særlig kjent blant folk fra min del av verden. Jeg har med meg en litt eldre utgave av Lonely Planet sin India guide, og der står det ikke en eneste linje om Kanpur.
Kanskje ikke så rart, for det er vel ingen turistseverdigheter her. Men for meg er det faktisk et par veldig spennende ting her.

Byen ligger langs Ganges, og selv om den er langt i fra så spennende som Varanasi (som er den mest kjente byen ved Ganges sine bredder), så gjør fraværet av turister at her i Kanpur kan jeg fotografere ting som jeg ikke kan ta bilder av i Varanasi. Her er jeg helt alene om å være hvit mann på tur med kamera rundt halsen. Dermed er folk mer nysgjerrige enn lei, når jeg kommer med kameralinsa.
Jeg snakker om å fotografere likbrenning, selvsagt. Mer om det i morgen eller på lørdag.

Denne gang reiser jeg også med et knøtt lite kamera ved navn Canon S110. Kamera er ikke stort større en GPS’en min, men det leverer bra filer. Særlig er det enkelt å filme med. Full HD!
Greit å ha i lomma, i de tilfellene det ikke passer seg å dra frem det STORE kamera…
Legger ved et «snapshot» fra togturen i går.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar