torsdag 10. oktober 2013

Opp Kongo Elva

Bor ombord i en lekter på vei opp Kongo Elva. Skal ikke følge med på hele turen, for den tar rundt seks uker. Masse folk og kaos her, og det er vel ikke å overdrive når jeg sier at det er vrient å fotografere ombord. Først skal passasjerne bli vant med at en hvit mann er på denne "skuta", så skal de bli vant med - og akseptere - at jeg fotograferer.
Men alle problemer kan løses - i alle fall av denne typen. Skal holde på med dette i en uke. Dro i går, så jeg har seks ganske ukomfortable dager foran meg... men dette er eventyr!
Også er det veldig fascinerende å se hvordan mennesker i denne delen av verden reiser. Vi klager når toget fra Bergen til Oslo er forsinket et par timer - denne "ferja" kan ofte være forsinket en uke!

Legger ved et par snapshots. Blir vanskelig å redigere bilder osv når jeg sitter på et blikkspann og humper opp elva på denne prammen. Men dette blir det mer om i Vi Menn etter hvert!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar