onsdag 4. september 2013

Mye å lære

            Veldig gøy å møte disse store fotografene i dag. Brent Stirton, Paolo Pellegrin, Ziv Koren og Michael Nichols med flere. Og ikke minst han som holdt seminaret - Mike Burnhill. En teknisk guru fra Canon.
Snakket i flere timer - og da mener jeg flere timer - om blits. Trodde jeg hadde passe oversikt over blitsbruk, men det viste seg at jeg egentlig ikke har peiling. Eller i alle fall - ikke HADDE peiling. Nå kan jeg stå til blitz-ingeniør-eksamen når som helst (men innen to dager... for i løpet av lørdagen er nok det meste glemt).

Moro var det uansett. I morgen skal vi møte en av toppene i Canon. Tror han er nr. to i hele Canon hierarkiet. Da skal vi snakke om neste generasjon fotoapparater...

Spørs om en sjenert nordmann tør si så veldig mye? Men i og med at jeg har drevet med judo i 35 år, så kan jeg jo noen gloser japansk. Sånn som; "kveling", "armbend" osv, faller nok i god jord hos japaneren. Kanskje jeg til og med skulle ta et par teknikker på han...? Da blir han sikkert imponert... han vil i alle fall huske meg.

Spøk til side. Her er i alle fall et av mine blitsbilder fra den gang jeg ikke hadde så mye kunnskap. Med andre ord; bare vent til neste gang jeg skal bruke blits!

I morgen lover jeg å komme tilbake med bilder fra festivalen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar