onsdag 13. juli 2011

Slå på Kanal 65

13. 07. 11


For de som får inn Kanal 65 i den Guyanske TV verden, så kommer det altså et innslag med Haglund på nyhetene i kveld.

Jeg bablet bare om hva jeg driver med og hva jeg har gjort i Guyana. Og de fant dette så spennende, at de altså skal kjøre det på halvåtte nyhetene i kveld!?

Liker ikke å innrømme det, men er redd for at dette med "agurknytt" (er det ikke det vi kaller det i Norge??), også er noe de kjører hardt på her i Guyana når katastrofer og presidentskifter, kriger og terroristangrep uteblir.

Uansett, for meg var det gøy. Vinklingen ble selvsagt litt på hvor mange millioner dollar norske myndigheter har satt av til å verne regnskogen i Guyana, og det faktum at de aller fleste nordmenn knapt vet at det i det hele tatt eksisterer et land som heter Guyana.

Nå nærmer det seg slutten på dette eventyret. Skal jobbe litt her i Georgetown før jeg om noen dager atter er tilbake i Oslo.

Men det er ikke lenge før jeg skal på tur igjen. Om to uker skal jeg på shopping tur til New York med min datter Amalie!!

Altså rett fra slanger og regnskog til storbyjungelen... og shopping!? Det blir vel til at jeg henger etter Amalie, mens hun tråler rundt i butikker.

Lover å ikke blogge om det...

2 kommentarer:

  1. hvordan var det du fikk en slik jobb som du har?
    virker ekstremt spennende og kult.

    SvarSlett
  2. Hei!

    Jepp, en herlig jobb... stort sett. Det begynte med at jeg reiste rundt i verden som backpacker, eller ryggsekkturist. Så kom jeg over noe spennende, skrev en alt for lang reportasje og leverte den til Vi Menn. Etter mye redigering, kjøpte de saken, og fra da av fikk jeg lyst til å prøve å leve av det.
    Det har vært en lang vei, men jeg angrer ikke et sekund.
    Egentlig er jeg utdannet elektroingeniør, men det passet ikke meg.

    Hilsen Johnny Haglund

    SvarSlett