onsdag 13. juli 2011

Enden er nær...

12. 07. 11



En herlig flytur over savanner og jungel i dag. Deilig å fly over den samme veien vi har jobbet oss gjennom de siste par ukene. Og først fra lufta fikk jeg et inntrykk av hvor isolert og øde denne veistrekningen er.

Men før vi dro mot Georgetown, krysset vi grensen over mot Brasil. Bare en kort tur for å ende turen vår gjennom Guyana. Og selv om det ikke var noe snus og kjøtt å handle her, så fikk jeg litt "Svinesund-følelse" da jeg stod på broen mellom disse to land.

Mange brasilianere krysser nemlig over til Guyana for å handle mat og drivstoff.
- Mye billigere i Guyana, ble jeg fortalt av en brasilianer.

Så da vet jeg det.
Her står Haglund på grensen. Ser ut som om jeg står et sted i Spania, men faktisk er jeg i et ganske utilgjengelig område av Guyana. Ta en kikk på kartet og finn byen Lethem, så får du kanskje et inntrykk.


Nå skjer det ikke så veldig mye, bortsett fra en ting: Man blir som kjent sjeldent profet i eget land, så jeg gjør nå et lite fremstøt i Guyana. I morgen skal jeg nemlig på TV!

Noen i en nyhetskanal fikk høre om reisen vi har gjennomført i Guyana, og det at jeg har vært i et par land før. Dermed fikk jeg spørsmål om jeg vil være med på halvåtte nyehetene i morgen og snakke om meg selv og min reise i Guyana.

Er egentlig ikke så glad i å være foran kamera, men selvfølgelig sa jeg ja! 

Kommer tilbake med mer info!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar