fredag 6. mars 2015

Happy Holi...

Holi, hinduenes fargerike festival, er i full gang. Under Holi kaster folk vann og fargepulver på nærmest alt og alle. Som fotograf nytter det jo ikke å komme unna. En liten prøvelse for kamerautstyr, men så lenge jeg ikke får en vannballong rett på kamera, så går det vel bra..?

Her fra gårsdagen, da galskapen startet med brenning av bål. Da barna forstod at jeg ikke ble sinna da jeg fikk litt fargepulver i ansiktet, tok de helt av. Det gikk bra med kamera... så får jeg se om klærne blir rene igjen...
Fargen i ansiktet og håret er der delvis fortsatt... 


Her er også en link til et par bilder jeg har lagt ut på Canon sin blogg:
http://cpn.canon-europe.com/content/ambassadors/explorers/johnny_haglund/blogs/blog27.do

2 kommentarer:

  1. Hei.
    Veldig flotte bilder du hadde lagt ut av Old Dehli på Canon bloggen. Du reiser mye alene (tror jeg). Hvordan klarer du å passe på alt utstyret ditt? Lar du det ligge på hotellrommet og sjangser på at det går bra? Hva når du tar buss - du faller vel i søvn på lange strekk - frykter du ikke å bli frastjålet kamera osv. da?

    God tur videre

    SvarSlett
  2. Hei og takk for hyggelig kommentar. Jeg er veldig nøye med å leie meg inn på hoteller hvor du på en måte får et litt personlig forhold til de som driver det. Der er ofte sikkerheten veldig god, i og med at de følger med alle som går inn og ut og kjenner igjen alle som bor der. I slike tilfeller lar jeg alt ligge på rommet når jeg skal ut for å gjøre noe annet enn å fotografere. Når jeg er i gata og tar bilder, har jeg alt tett inntil meg. Setter aldri fra meg en bag på bakken mens jeg tar bilder, f. eks. Har utstyret på ryggen eller i hånda. I alle fall når jeg er på steder med mye folk. Og dette har fungert bra - har aldri blitt frastjålet noe viktig utstyr så langt (mistet et kompaktkamera i Kongo 2013, men det lå på rommet til tolken min).

    SvarSlett