tirsdag 3. juni 2014

En brå slutt

Denne turen gikk unna i høyt tempo, og nå er det brått over. Ikke fordi jeg hadde planlagt å reise hjem allerede, men fordi jeg har et veldig kranglete øye.

Jeg fikk litt vondt i øyet for en uke siden. "Rusk", tenkte jeg først, men så ble det verre. "Infeksjon" tenkte jeg så, og kjørte i gang med en kloramfenikol kur. Men det ble ikke bedre. Og jeg var i et område hvor den beste legen sa: "Spis en flaggermusvinge, dans tre ganger rundt en fullvoksent eiketre og hyl høyt mot fullmånen".

Jeg ble verre... og verre. Kunne ikke jobbe, kunne ikke se. Da jeg endelig kom til en ordentlig lege, ville hun legge meg inn på sykehus.

- Du kan miste synet, var hennes påstand. Jeg sa jeg heller vil komme meg hjem, så hun gav meg tre forskjellige medisiner og sa jeg måtte reise hjem umiddelbart og gå rett til lege.

Dermed måtte jeg slippe alt og nå er jeg på vei til hovedstaden. Reiser hjem om et par dager. Mulig doktoren overdrev, men den sjansen tar jeg ikke.




Kanskje begynner jeg å bli for gammal for dette yrket...? Svaret er selvsagt; NEI!



I'll be back...
I mellomtiden; her er noe så sjeldent som et "selfie" av meg, tatt med Iphone for noen dager siden. Dette er ikke fra min beste vinkel, bare så det er sagt. Men det viser et litt irritert øye...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar