lørdag 12. oktober 2013

Kong Harald hjalp!

Nøkkelen til å fotografere under slike omstendigheter, ligger i tid. Nå har jeg blitt kjent med i alle fall 50 av de rundt 200, som er ombord her. Og straks jeg dro frem bilder av min familie, litt vinterbilder av Norge og selvsagt et foto av Kong Harald - min høvding - så har denne turen blitt litt enklere. Men det er fortsatt noen som ikke vil ha noe som helst med meg og gjløre og som helst ser at jeg faller overbord.

Hadde også litt trøbbel med lokale soldater. Båten stopper jo hele tiden. Enten for å plukke opp passasjerer eller fordi motoren stopper eller fordi kapteinen skal kjøpe noe til kona osv. Og ved et slikt stopp kom to soldater på båten. Lang histore, men kort sagt; etter litt smisking og noen få dollar, så gikk det bra. Legger ved et snapshot av den ene soldaten.

Hvorfor jeg sier snapshot, er ganske enkelt fordi jeg bare konverterer råfilene fra kamera til jpg uten å gjøre nesten noe med dem. Helt umulig å jobbe med en pc her. En ting er alle folkene og ingen privat plass, en annen er sola og lyset. Ser knapt hva som er på skjermen... så det er bare å beklage den dårlige kvaliteten på bildene og helt sikkert en og annen skrivefeil. Men jeg kommer sterkere tilbake, for det har blitt noen gode foto på denne turen.

Alt dette og mer kommer selvsagt i Vi Menn etterhvert.

Nå er det bare noen dager igjen av min tur på denne båten... de andre har fem uker igjen. Puh... misunner dem ikke!
Legger ved et bilde av båten bakfra + soldaten.



1 kommentar:

  1. Har blafret meg gjennom dine forskjellige opplevelser nå, det er jo ikke måte på hvor mye du har klart å få unna på få måneder. Skjønner problematikken når sola står på og skjermen blir uleselig. Men hei, du har sol! ;)

    SvarSlett