onsdag 24. oktober 2012

Bøfler

24. 10. 12

Har dessverre hatt litt trøbbel med denne satellitt kommunikasjonen min. Derfor kommer dette innlegget først i dag…

I går, i dag og i morgen, har vi og skal vi overvære bøffelkamper. Jeg var med på dette sist jeg var i Kina, og det en ganske annerledes opplevelse. Disse store beistene gyver løs på hverandre, mens den mannlige delen av publikum (rundt 98 %), kappes om å stå nærmest mulig kampen.

Er på vei til bøflene i skrivende stund, og i dag er det de mellomstore som skal kjempe om ære og penger. I morgen er derimot den viktigste dagen. Da skal de tyngste, største og mest rutinerte bøflene kjempe om penger og masse ære. Eieren av den sterkeste oksen i tyngste klassen, mottar faktisk hele 10 000 Yuan (ca. 10 000 kr.).

Mer om dette etter hvert. I mellomtiden legger jeg ut et par bilder fra mitt forrige møte med disse bøflene, samt et bilde av en blind bøffelbonde på kveldstur med bøffelen sin (og det tok jeg for et par dager siden... 6400 ISO og blits).




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar