torsdag 30. juni 2011

Her kommer et par superlativer...

 
29. 06. 11

Jeg er egentlig ikke så glad i å bruke de helt store superlativene, men i dag kommer jeg ikke utenom: Fantastisk! Herlig!

Min forrige reise var jo i Kongo. Et land hvor alt var vanskelig. Her, i Guyana, er det stikk motsatt. Folk er bare hyggelig og imøtekommende. Ok, litt sure miner blant et par gullgravere i Mahdia i går, men bortsett fra det, så møter jeg bare smilende ansikter.

Og alt vi skal ordne, enten det gjelder tillatelser til å reise inn i et område, eller jeg spør om å ta bilder av noen eller noe, så er det alltid velvilje jeg blir møtt med.

I dag har vi kjørt enda dypere inn i jungelen, parkert bilen og reist videre et par timer med båt. Naturen er vill og rå, og alt virker så uberørt. Joda, det finnes noen gullgruver her og der, og et par diamant gruver, men i det store og hele reiser vi gjennom skikkelig villmark.

Glemte forresten å nevne at jeg er ikke helt alene på denne reisa. Har med meg en kamerat fra Norge, Jan Tore Angell. Vi har vært på tur sammen før, blant annet i Russland og Australia.

Nå er jeg redd det ikke blir noe blogginnlegg i morgen. I natt sover vi på en øy midt i jungelen, men i morgen legger vi ut på en to dagers gåtur. Ikke langt, men jeg har rett og slett ikke plass i sekken til både PC og denne satellitt greia. De må bli igjen på denne elvaøya.

Men turen går opp og inn i noen åser, dekket av tykk, jomfruelig regnskog, og jeg gleder meg som en guttunge på juleaften!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar