tirsdag 10. september 2013

Bilder fra Perpignan

Spennende å være i Perpignan. Her er bilder fra festivalen:

 Over: Hele byen er forandret til et stort utstillingslokale.
 Under: Fri bar på VIP loungen ved denne store screeningen (se under igjen).
 Under: Screening eller gigant-presentasjon av bilder og fotografer hver kveld.

 Under: Canon sin stand. Stor, lys og med mange gode bilder... + gratis rens og sjekk av Canon kameraer.

Under: Mange bilder å gå i gjennom. Henger utstilling av bilder på vegger over hele byen. Men det er mye blod og elendighet. Krigsbilder, som skildrer krigens elendighet og grusomhet på det verste, dominerer. Men det var unntak - heldigvis!

 Foredrag: Var på flere foredrag. Her er det Canon-ambassadør Richard Walch som snakker om Canon 1Dc.





Neste reise blir litt annerledes - fikk mail fra Kongo i går. Min kontakt forteller at flere av områdende jeg hadde planlagt å besøke, er svært utsatt nå. "Morgen" banden herjer i Epulu området, og de er ikke mors beste barn. Ingen god ide å møte dem med sekken full av dyrt utstyr.

Geriljagruppen M23 og regjeringssoldater er i full krig rundt 40 km fra Goma, så da blir reportasjen om denne vulkanen muligens utsatt.
Men selve byen Goma er forholdsvis trygg og flere andre steder jeg ønsker å dra til, er sånn passe trygge. Så da pakker jeg sekken og setter meg på flyet til Kongo i begynnelsen av oktober.

Diamantgruve, diamantsmugling og et merkverdig USA-prosjekt på grensen med Rwanda, står foreløpig på programmet.

Kommer tilbake med mer info nærmere avreise.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar