tirsdag 6. mai 2014

På stuegulvet

        Fra kano cowboyer i sumpene, har jeg nå beveget meg til en diamantgruve litt nærmere Banjarmasin. Verken her eller hos kanocowboyene, er det hotell (eller losmen, som de kaller det her). Men tolken min og jeg har funnet en familie, som arbeider i gruvene, og de har intet mot å ha en lang, hvit mann sovende på stuegulvet deres noen netter.

I morgen er jeg ferdig her, og da setter jeg kursen nordover. Kort reise denne gang, men om litt over to uker drar jeg til Kirigisistan.

Legger ved et par bilder. Et av meg under middagen i huset til Basri-familien. På madrassen sover tolken min og i myggteltet sover jeg (det er som å sove i en badstue).
Og et bilde fra gruvene, hvor også noen få kvinner jobber. Men de arbeider med å samle inn overskuddsmasse fra gruvene, og denne selger de som bygningsmasse.

Mer om dette i Vi Menn etter hvert.

Og link til Canon blogg, hvor jeg også legger ut et par bilder i morgen:
http://cpn.canon-europe.com/content/ambassadors/blogs.do



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar