fredag 2. august 2013

Fantastisk sted

Vanvittig mye vind i denne delen av verden. Tørt, varmt og vindfullt. Men dette er eventyr. For et sted. Føler at jeg er ved verdens ende. Det hersker en helt spesiell atmosfære over denne plassen. Herlig!

Waju folket, som vi bor hos nå, er spennende mennesker. Mye av hverdagen deres styres av hva de drømmer. Har funnet en familie, som bor langt ute i hutteheita, og lever veldig tradisjonelt.

Skal være her to dager til før vi reiser sørover igjen og inn i en annen del av ørkenen, hvor de utvinner salt fra havvann. Når jeg sier "vi", så betyr det; Bjørn Halvorsen, som jeg reiser sammen med fra Norge (og som jobber i Vi Menn), Maia, hun som hjelper meg med spansk og som kjenner landet veldig godt, og sist men ikke minst, Tobias. En waju mann fra området.

Akkurat nå er det 38 grader i skyggen, men vinden er såpass avkjølende at det faktisk er behagelig.

Legger ved noen bilder jeg tok i dag tidlig av landsbyen vi bor i (og legg merke til hummeren. I går spiste vi hver vår hummer, fisket samme dag. Vi betalte waju'ene 100 kr. pr. hummer. Dyrt til å være Colombia, men ikke så ille skal jeg sammenligne med Oslo):





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar