onsdag 4. januar 2012

Nye planer


Godt nytt år!

Da er de første planene for 2012 klare. I slutten av februar drar jeg til Sibir. Skal kjøre Kolyma Highway fra Magadan til Yakutsk... og tilbake. Rundt 460 mil på "verdens kaldeste vei".

Skal selvsagt innom Oimyakon - verdens kaldest bebodde sted. Regner med at det blir kjølig, kanskje ned mot minus 60. Skal bli spennende å se hvordan mine digitale kameraer fungerer i slike omgivelser.

Skal prøve å blogge hver dag, men vet selvsagt ikke hvordan dette fungerer når temperaturen dropper ned under 50 minus. Denne satellitt greia virker nok, men hvor lenge holder batteriene?

Her er selvsagt trikset å ha batteriene i underbuksa. Der - håper jeg - at det er varmt.


Før jeg drar til Sibir, blir det en liten reise til India. Må ha min årlige tur til dette landet.

Kommer tilbake etterhvert med mer info.

Legger ved et selvportrett fra min reise til Guyana i 2011.

2 kommentarer:

  1. Hei! Har lest noen bøker av dine fantastiske turer. Jeg er kjempe interessert i landet India, og har veldig lyst til å dra dit en gang. Jeg blir helt revet med og engasjert til å reise rundt i verden å oppleve så mange forskjellige kulturer og mennesker, slik du gjør.. Gleder meg til å følge med på de neste turene dine :) Mvh Marianna

    SvarSlett
  2. Hei Johnny :-)

    Vi er to som skal kjøre samme turen på MC til sommeren. Vi planlegger å kjøre Old Summer Road. I tillegg skal vi kjøre hele BAM fra Sovetskaya Gavan og hjem til gamlelandet.

    Ha en strålende tur :-)

    Beste hilsner

    Geir

    SvarSlett